סוף שנת מס והכנות לשנה הבאה

 בסוף שנת המס יש רגע אחד חשוב. רגע שבו עוצרים שנייה לפני שרצים קדימה. לא כדי להתרגש, אלא כדי למקסם. גם את השנה הנוכחית שעוד לא נגמרה, וגם את השנה הבאה שכבר מתחילה להיבנות עכשיו.


אז הנה סדר פשוט וברור לסוף שנה בעסק. בלי דרמה, בלי סיסמאות, רק חשיבה עסקית חכמה.

  1. ניתוח השנה שהייתה
    לפני שמדברים על מיסים והוצאות, חייבים להבין מה באמת קרה השנה.
    מה עבד בעסק
    מאיפה הגיעו לקוחות
    איזה שירותים או מוצרים נמכרו בקלות
    איפה השקעת זמן וכסף ולא קיבלת החזר
    איזה פעולות היית מפסיק אם היית מתחיל את השנה מחדש
    המטרה כאן היא לא להלקות את עצמך, אלא להוציא תובנות. כל החלטה טובה של שנה הבאה יושבת על הניתוח הזה.

  2. בדיקת ההוצאות בעסק
    הרבה בעלי עסקים מפחדים מהמילה הוצאה, אבל צריך להגיד אמת פשוטה.
    הוצאה מוכרת היא עדיין הוצאה, אבל היא גם כלי.
    השאלה היא לא אם יש הוצאות, אלא איזה הוצאות יש.
    האם ההוצאות שלך באמת משרתות את הצמיחה
    האם יש מספיק הוצאות מוכרות
    והאם ההוצאות האלה הן כאלה שיכולות לייצר יותר כסף בשנה הבאה
    המטרה היא לא לבזבז, אלא למנף. להפוך הוצאה למשהו שעובד בשבילך.

  3. השקעות חכמות לפני סוף השנה
    כאן נכנסת השאלה הקריטית.
    אם אני כבר מוציא כסף השנה, על מה כדאי לי להוציא אותו.
    השקעות בעסק שיכולות להיות מוכרות למס, אבל גם לבנות תשתית עתידית.
    ליווי עסקי
    כתבות עסקיות
    שיווק
    מערכות
    מיתוג
    פיתוח מוצרים
    ידע ומיומנויות שמגדילים יכולת
    שימוש בהטבות מס לשנה הנוכחית רצוי(לא תמיד זה מתאפשר) להפריש לקרנות ולפנסיה שמייצרות חיסכון לטווח רחוק וגם מפחיתות את תשלומי המיסים
    השקעה טובה היא כזאת שגם מקטינה חבות מס וגם מגדילה פוטנציאל הכנסה.

  4. חשיבה קדימה על השנה הבאה
    שנה הבאה לא מתחילה בינואר. היא מתחילה עכשיו.
    כאן נכנסת נוסחה פשוטה וחזקה של גיי אברהם, שמסדרת את הראש.

יש שלושה מקומות בלבד שבהם עסק יכול לגדול.

4.1 כמות לקוחות חדשים
האם השנה נכנסו מספיק לקוחות חדשים
ואם לא, מה אתה הולך לעשות אחרת בשנה הבאה כדי להגדיל את זה

4.2 גודל העסקה ללקוח קיים
האם הצלחת למכור יותר לאותם לקוחות
לאילו לקוחות כן
מה היה שונה בהם
ואיך אתה יכול למקד את השנה הבאה בלקוחות כאלה

4.3 תדירות רכישה
האם מכרת ללקוח פעם אחת או שוב ושוב
האם יש לך דרך לגרום ללקוח להישאר לאורך זמן
מנויים, תהליכים, מוצרים משלימים, ליווי מתמשך
כאן יושב הרבה כסף שלא ממומש אצל רוב העסקים.

כשעושים את זה נכון, סוף שנה מפסיק להיות תקופה של לחץ ומתח, והופך להיות נקודת שליטה.
פחות כיבוי שריפות, יותר תכנון.
פחות תגובה, יותר בחירה.

מעניין אותי לשמוע.
איזה סעיף אחד מפה אתה לוקח כבר עכשיו, כדי למקסם את השנה הזאת ולהיכנס לשנה הבאה חזק יותר.



רוצים ללמוד איך למקסם את זה בעסק שלכם?
כנסו לקבל ייעוץ אסטרטגי לקבלת טיפים נוספים וכלים מעשיים שיעזרו לכם לצמוח.

רוצים עוד תוכן מעניין ? כנסו לקישורים הבאים:

רוצים להגדיל את ההכנסות שלכם ולצמוח עסקית?
למדו איך לקחת את העסק שלכם לשלב הבא עם הכלים המתקדמים ביותר –
כנסו לדף עכשיו וקבלו את כל המידע! כנסו לדף הזה.

אם יש לכם תובנות נוספות מהספר, כתבו אותן כאן בתגובות מתחת!


לייעוץ והכוונה מקצועית לעסק שלכם, אתם מוזמנים לפנות אליי דרך הדף: או שלחו לי הודעה ישירה לנייד 0544655937

ליאור עקירב
עסק מורשה הבלוג
כל מה שצריך כדי לצמוח לעסקים פטורים ומורשים.

#הכנות_לשנת_המס_הבאה #סיום_שנת_מס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה