איך לזהות לקוח שמתלבט ברכישה?

זיהוי לקוח שמתלבט ברכישה הוא שלב קריטי בתהליך המכירה, שכן הבנה נכונה של ההתלבטויות והחששות של הלקוח יכולה לעזור לך להוביל אותו לעבר קבלת החלטה. הנה כמה סימנים וטכניקות שיעזרו לך לזהות לקוח שנמצא במצב של התלבטות וכיצד לטפל בכך:

סימנים המעידים על לקוח שמתלבט ברכישה:

1. שאלות חוזרות על מידע בסיסי

לקוח שמתלבט יטה לשאול שאלות חוזרות על פרטים כמו מחיר, תכונות המוצר, זמני אספקה או תנאי תשלום. חזרה על השאלות מעידה על כך שהלקוח מנסה לעבד את המידע כדי לקבל החלטה, והוא עדיין לא בטוח שזה הפתרון המתאים עבורו.

2. השוואות מרובות למתחרים

לקוחות שמתלבטים נוטים להשוות את המוצר שלך למתחרים. אם הלקוח מזכיר תכונות או מחירים של מוצרים דומים אצל מתחרים, זהו סימן ברור לכך שהוא שוקל אפשרויות אחרות ומתלבט לגבי היתרון של המוצר שלך.

3. בקשה להשהות את ההחלטה

אם לקוח מבקש זמן נוסף לחשוב, או אומר משפטים כמו "אני צריך לשקול את זה", "אני אחזור אליך" או "אני רוצה לבדוק עם השותף שלי", זהו סימן שהוא מתלבט. הוא מחפש זמן נוסף כדי לשקול את היתרונות והחסרונות של הרכישה.

4. שאילת שאלות על תכונות ספציפיות

לקוחות שמתלבטים לעיתים קרובות מתמקדים בתכונות מסוימות של המוצר, ומנסים להבין איך הן מתאימות לצרכים שלהם. ייתכן שהם יביעו חששות לגבי התאמה בין המוצר לבעיה או צורך מסוים שיש להם.

5. עיכוב בתגובה

לקוח שמתלבט עשוי לעכב את התגובות שלו. אם הלקוח לא מגיב לפולואפ, לא משיב להודעות דוא"ל או לא חוזר לטלפון בזמן סביר, זה יכול להעיד על חוסר וודאות או על כך שהוא עדיין מתלבט אם לבצע את הרכישה.

6. הבעת חששות לגבי המחיר

במקרים רבים, התלבטות נובעת מהתלבטות על העלות. אם הלקוח מזכיר שוב ושוב את המחיר, שואל על הנחות או על תנאי תשלום נוחים יותר, ייתכן שהמחיר מהווה עבורו מחסום משמעותי.

7. דחיינות בהחלטה

אם לקוח מתמהמה עם קבלת ההחלטה שוב ושוב, זהו סימן קלאסי להתלבטות. לדוגמה, אם הוא דוחה את השיחה למועד מאוחר יותר או מבקש לבצע רכישה רק בשבוע הבא למרות שהכול היה נראה מוכן, ייתכן שהוא לא בטוח לגבי הרכישה.

8. בקשה לקבל אישור ממישהו אחר

לקוחות שמתלבטים ייתכן שיבקשו להתייעץ עם אנשים אחרים לפני קבלת החלטה. אם הלקוח מזכיר צורך לקבל אישור משותף עסקי, ממנהל, או מבן משפחה, זה מעיד על חוסר ביטחון אישי בהחלטה ושהוא מחפש תמיכה חיצונית.


איך להתמודד עם לקוח שמתלבט?

1. הקשבה פעילה ופתרון חששות

הקשבה ללקוח והבנה של הסיבות האמיתיות להתלבטות הן קריטיות. שאל את הלקוח שאלות פתוחות כדי להבין מהם החששות הספציפיים שמונעים ממנו לקבל החלטה:

  • "מה מטריד אותך לגבי הרכישה?"
  • "האם יש נושא מסוים שמפריע לך?"

ברגע שהבנת את ההתלבטות, תוכל להציע פתרונות ישירים. לדוגמה, אם הלקוח חושש מהמחיר, אפשר לשקול להציע הנחות או תנאי תשלום גמישים. אם הוא חושש מהתאמה של המוצר לצרכיו, הדגש כיצד המוצר שלך פותר את הבעיה בצורה היעילה ביותר.

2. מתן מידע נוסף והדגשות יתרון תחרותי

לקוח שמתלבט ייתכן שזקוק לעוד מידע שיעזור לו לקבל החלטה מושכלת. ספק לו הסברים מפורטים, מחקרים, נתונים או דוגמאות לשימוש מוצלח במוצר שלך. הדגש את היתרונות הייחודיים של המוצר שלך בהשוואה למתחרים.

3. הצעת תקופת ניסיון או אחריות

אם הלקוח חושש לבצע את ההתחייבות, תוכל להציע לו תקופת ניסיון או אחריות להחזר כספי. זה נותן לו את הביטחון שאין לו מה להפסיד, ומאפשר לו לבדוק את המוצר או השירות שלך בלי התחייבות מלאה.

4. שיתוף סיפורי הצלחה והמלצות

לקוחות שמתלבטים עשויים להרגיש בטוחים יותר בהחלטה אם ישמעו על הצלחות של לקוחות אחרים. סיפורי הצלחה של לקוחות מרוצים או המלצות חיוביות יכולות לעזור להפחית את החששות ולחזק את הביטחון בך ובמוצר שלך.

5. הצעת הצעה מוגבלת בזמן

אם הלקוח עדיין מתלבט, הצעת הצעה מיוחדת לתקופה מוגבלת יכולה להניע אותו לפעול מהר יותר. היצע לזמן מוגבל יוצר תחושת דחיפות, ויכול לעזור ללקוח להרגיש שהוא מקבל עסקה משתלמת.

6. עידוד להחלטה עם שאלות סגורות

במקום להשאיר את הלקוח בהתלבטות פתוחה, אפשר לשאול שאלות סגורות שיכוונו אותו לעבר קבלת החלטה:

  • "נראה לך שזה עונה על הצרכים שלך?"
  • "האם נוכל להתקדם עם זה?"
  • "האם היית רוצה להתחיל ?" אם הוא אומר לא אפשר ללמוד מזה מה לשפר בהצעה! אם הוא אומר כן, להתחיל למלא הסכם או לבקש פרטי אשראי בשביל לבדוק האם הכן הוא כן או שזה כן להוריד אותך מההצעה.

שאלות כאלה גורמות ללקוח להתמקד בשיקוליו ומעודדות אותו לבצע החלטה.

חשוב להבין משהו - היום למרות כל מה שכתבתי אני מצפה ללקוח בשל אם הוא מתלבט יותר מדי, או שאני צריך לשכנע אותו אני לא מקבל אותו כלקוח בעסק שלי כי הוא לא בשל עבורי.

7. מעקב פולואפ נבון

לקוח שמתלבט זקוק לעיתים למעט זמן נוסף. אך יש לזכור להישאר בקשר, ולא לתת ללקוח "להעלם". שיחה פולואפ עם גישה נעימה ושאלות שמציעות תמיכה יכולה לעזור ללקוח לחזור להתלבטויותיו ולנסות להחליט יחד איתך על הפתרון המתאים.


סיכום

זיהוי לקוח שמתלבט הוא חלק חשוב בתהליך המכירה. לקוחות עשויים להתלבט בשל חששות לגבי המחיר, התאמה לצרכים, השוואה למתחרים או רצון להתייעץ. על ידי הקשבה פעילה, הבנת ההתלבטויות והצעת פתרונות מותאמים, תוכל לסייע ללקוח לעבור משלב ההתלבטות להחלטה על רכישה. שימוש בטכניקות כגון הצעת תקופת ניסיון, הצעות לזמן מוגבל ושיתוף סיפורי הצלחה יכולות לשפר את סיכויי ההצלחה.

אתרים חשובים לעוסק פטור ולעוסק מורשה

רשימת אתרים שקשורים לרשויות:

  1. רשות המיסים - פתיחת תיק עצמאי
    פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה ועוסק פטור או מורשה במע"מ.
    לאתר רשות המיסים
    (לא ממליץ לעשות את זה לבד, תעזרו ביועץ מס או רואה חשבון)

  2. מע"מ - רשות המיסים
    לצורך פתיחת תיק במע"מ ולביצוע דיווחים חודשיים/שנתיים.
    דיווח מע"מ באינטרנט
    (לא ממליץ לעשות את זה לבד, תעזרו ביועץ מס או רואה חשבון)
    דיווח למעמ 

  3. ביטוח לאומי - פתיחת תיק עצמאי
    עוסק פטור ומורשה חייבים לשלם דמי ביטוח לאומי, כאן ניתן לפתוח תיק ולהסדיר תשלומים.
    (לא ממליץ לעשות את זה לבד, תעזרו ביועץ מס או רואה חשבון)
    ביטוח לאומי לעצמאיים

  4. מערכת השכר - אתר מס הכנסה
    להורדת דוחות ותשלומי מס הכנסה לפי חוק לעצמאים ועוסקים מורשים.
    מס הכנסה - מערכת שכר
    (לא ממליץ לעשות את זה לבד, תעזרו ביועץ מס או רואה חשבון)

  5. מערכת הדיווח השנתי (שע"מ)
    אתר המיועד לדיווח שנתי לרשות המיסים. (לא ממליץ לעשות את זה לבד, תעזרו ביועץ מס או רואה חשבון)
    לדיווח שנתי לרשות המיסים

  6. רישום עסק - משרד הכלכלה
    לרישום עסק ולבדיקה האם נדרשים אישורים נוספים לפי סוג העסק.
    אתר משרד הכלכלה לרישום עסקים
    (לא ממליץ לעשות את זה לבד, תעזרו ביועץ מס או רואה חשבון)


תוכנות ושירותים שימושיים לבעלי עסקים:

  1. רב-מסר
    מערכת לשליחת מיילים, דפי נחיתה, קורסים דיגיטליים, ודיוור אלקטרוני, ניהול קשרי לקוחות, המתאימה במיוחד לעסקים קטנים.
    לחודש ראשון במתנה ללא כרטיס אשראי

    תוכנות נוספות: ActiveTrail, אקטיב מארקטינג, סמוב, שלח מסר

  2. iCount
    מערכת להפקת חשבוניות אונליין, ניהול חשבונות, והפקת דוחות לעסק קטן ובינוני.
     ל 45 ימים ללא עלות היכנסו לכאן

    תוכנות נוספות: חשבונית ירוקה ועוד

  3. Trello (טרלו)
    מערכת לניהול פרויקטים ומשימות בצורה ויזואלית, בין היתר אפשר לבנות פייפליינים של מכירות ושיווק המותאמת לצוותים ולעסקים קטנים.
    לכניסה לטרלו 

    תוכנות נוספות: Monday.com, Asana

  4. GOOGLE DRIVE
    שימוש בתשלום למערכות של גוגל שמאפשר הגדלת נפח השימוש, כל שימושי הדרייב: מסמכים, אקסלים, טפסים, מצגות, יומן פגישות, מעקב אחר משימות ועוד.
    לכניסה לדרייב

    תוכנות נוספות
    : מייקרוסופט אופיס

  5. Wix
    פלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט בצורה פשוטה וידידותית, המתאימה לעסקים קטנים. ניתן ליצור אתרים רספונסיביים עם כלי עיצוב מתקדמים ללא צורך בידע בקוד.
    ליצירת אתר ב Wix 
    לפתיחת אתר ללא תשלום

    פלטפורמות נוספות: WordPress, ועוד


דיסקליימר:
רשימה זו כוללת חלק מהתוכנות והשירותים הפופולריים ביותר בשוק, אך קיימות תוכנות נוספות בכל נישה. מומלץ לבדוק את הצרכים הספציפיים של העסק ולהשוות בין אפשרויות שונות בהתאם לנוחות, מחיר ופונקציות רצויות. רצוי להיעזר במישהו שמבין ומכיר את היתרונות והחסרונות.


#עסקים_קטנים #עוסק_פטור #ניהול_עסק #מע"מ #ביטוח_לאומי #פתיחת_עסק #עצמאים #הנהלת_חשבונות #רשות_המיסים #ניהול_זמן #שיווק_עסקי #דיוור_אלקטרוני #חשבוניות_אונליין #בעלי_עסקים #תוכנות_לעסקים #בניית_אתרים #טרלו #iCount #רב_מסר #Wix

חוק ה 1% - מעגל הידיעה שילוב כלי אימוני עם כלי עסקי

לצפיה בפרק פודקאסט שבו אני מסביר על חוק ה 1% ועל מעגל הידיעה היכנסו לסרטון

 


לקריאת מאמר על חוק ה 1%
לקריאת מאמר על מעגל הידיעה


כלי אימוני - עקרון ההמשכיות - האינסוף!

 כלי אימוני שמבוסס על כלי שלמדתי בתות 

שמדבר על עקרון האינטגרטי (אומר, מתכוון עושה) כפי שלמדתי בתות, 

וחיברתי לו רעיון שאני מחובר אליו 

שיעזור לנו להניע את עצמנו חזק!


סרטון שצולם בנייד לפני 6-7 שנים









מעגל הידיעה - כלי אימוני

מעגל הידיעה – איך הבנה עמוקה של הידע שלך יכולה לשפר את קבלת ההחלטות שלך

מבוא
כעסק מורשה או פטור, חשוב להכיר לא רק את תחומי ההתמחות שלך אלא גם את תחומי המידע שעדיין לא נחשפת אליהם. הכלי האימוני "מעגל הידיעה" מאפשר לך להרחיב את הידע האישי והמקצועי שלך בצורה מכוונת ומודעת, והוא עוזר למפות את הידוע מול הלא-ידוע. זהו תהליך פשוט ומעמיק, שמאפשר לך לקבל החלטות נכונות יותר ולפעול בצורה מדויקת יותר.

רוב האנשים עובדים בסימני קריאה של מה הם יודעים ומה הם לא יודעים. כשמסתכלים על מעגל הידיעה מבינים שיש תחומים שלמים שאנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים ואפשר להוסיף מה שאנחנו לא יודעים שאנחנו יודעים.

מהו מעגל הידיעה?

מעגל הידיעה מחולק לשלושה חלקים מרכזיים:

  1. מה שאתה יודע שאתה יודע
    החלק הזה כולל את כל הידע והמיומנויות שכבר רכשתם – הדברים שבהם אתה מרגיש בטוח. לדוגמה, בעל עסק שמיומן בשיווק דיגיטלי יכלול את התחום הזה במעגל הידיעה שלו.

  2. מה שאתה יודע שאינך יודע
    כאן נכנסים כל הדברים שאתה מודע לכך שאינך בקיא בהם, אך ייתכן שיש לך עניין לחקור אותם. לדוגמה, עסק שמבין את החשיבות של שיווק באמצעות תוכן אך טרם רכש את הידע הדרוש בתחום.

  3. מה שאתה לא יודע שאינך יודע
    זהו החלק המאתגר ביותר – תחומים ומידע שאתה אפילו לא מודע לקיומם. כאן נמצאות ההזדמנויות להרחבת אופקים, ללמוד תחומים חדשים ולהיחשף לרעיונות שעשויים לשפר את העסק שלך משמעותית.

  4. מה שאתה לא יודע שאתה יודע
    גם בחלק הזה אפשר להוסיף סימני שאלה כי מהרגע שאנחנו מגיעים לתחומים שאנחנו לא יודעים לאן אנחנו נכנסים אז אנחנו מגיעים לאזורים שאנחנו לא יודעים שאנחנו יודעים.

איך להשתמש במעגל הידיעה בעסק?

  1. בצע מיפוי עצמי
    כתוב לעצמך מה אתה יודע שאתה יודע בתחומים השונים של העסק שלך – שיווק, מכירות, שירות לקוחות וכו'. לאחר מכן, נסה להגדיר מה אתה יודע שאתה לא יודע אך תרצה ללמוד בעתיד.

  2. הרחבת הידיעה
    התחום "מה שאתה לא יודע שאינך יודע" נפתח באמצעות סקרנות וחיפוש מתמיד אחר מידע חדש, כמו קריאת ספרים, הקשבה לפודקאסטים ופנייה ליועצים מומחים. כך תוכל לחשוף את עצמך לתחומים שלא היית מודע להם קודם לכן.

  3. שימוש בקורסים ולמידה מתמשכת
    על מנת להעמיק את הידע שלך, בחר קורסים, הכשרות וסדנאות בתחומים שאתה רוצה לדעת עליהם יותר. התמקד בעיקר במה שאתה יודע שאינך יודע, אך השאר פתוח גם לגילויים חדשים.


דוגמה לשימוש במעגל הידיעה בעסק:
נניח שאתה בעל עסק פטור בתחום העיצוב הגרפי, ומודע לכך שאתה חזק בהיבטים הטכניים של עיצוב, אך לא בטוח איך לשווק את עצמך בצורה מיטבית. התחום של שיווק דיגיטלי יכול להיכנס ל"מה שאתה יודע שאינך יודע," מה שיכול להניע אותך לרכוש הכשרה בתחום זה. לעומת זאת, ייתכן שתחשף לתחומים כמו ניהול זמן, שיפור שירות לקוחות או מערכות אוטומציה שלא היית מודע לצורך שלהם קודם לכן.

יתרונות השימוש במעגל הידיעה

שימוש במעגל הידיעה מביא להבנה עמוקה יותר של הידע שלך ושל תחומי הפיתוח שלך. זה כלי שמאפשר לך להיערך טוב יותר לשינויים ולזיהוי הזדמנויות חדשות בעסק, ומחזק את הביטחון העצמי והמקצועיות שלך.

סיכום:
מעגל הידיעה הוא כלי פשוט, אך עוצמתי, שעוזר לך להבין את עצמך ואת העסק שלך בצורה טובה יותר. על ידי הרחבת המעגל והכרה בתחומים חדשים, אתה יכול לשפר את קבלת ההחלטות ולבנות בסיס איתן לצמיחה עסקית ואישית.


רוצים עוד תוכן מעניין ? כנסו לקישורים הבאים:

רוצים להגדיל את ההכנסות שלכם ולצמוח עסקית?
למדו איך לקחת את העסק שלכם לשלב הבא עם הכלים המתקדמים ביותר –
כנסו לדף עכשיו וקבלו את כל המידע! כנסו לדף הזה.

אם יש לכם תובנות נוספות, כתבו אותן כאן בתגובות מתחת!

כנסו לקבל ייעוץ אסטרטגי לקבלת טיפים נוספים וכלים מעשיים שיעזרו לכם לצמוח.

לייעוץ והכוונה מקצועית לעסק שלכם,
אתם מוזמנים לשלוח 
לי הודעה ישירה לנייד 0544655937

ליאור עקירב
עסק מורשה הבלוג
כל מה שצריך כדי לצמוח לעסקים פטורים ומורשים.




#מעגלהידיעה #פיתוחאישי #ידעעסקי #שיפורעצמי #הכשרהמקצועית #עסקיםקטנים