אתרים חשובים לעוסק פטור ולעוסק מורשה

רשימת אתרים שקשורים לרשויות:

  1. רשות המיסים - פתיחת תיק עצמאי
    פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה ועוסק פטור או מורשה במע"מ.
    לאתר רשות המיסים
    (לא ממליץ לעשות את זה לבד, תעזרו ביועץ מס או רואה חשבון)

  2. מע"מ - רשות המיסים
    לצורך פתיחת תיק במע"מ ולביצוע דיווחים חודשיים/שנתיים.
    דיווח מע"מ באינטרנט
    (לא ממליץ לעשות את זה לבד, תעזרו ביועץ מס או רואה חשבון)
    דיווח למעמ 

  3. ביטוח לאומי - פתיחת תיק עצמאי
    עוסק פטור ומורשה חייבים לשלם דמי ביטוח לאומי, כאן ניתן לפתוח תיק ולהסדיר תשלומים.
    (לא ממליץ לעשות את זה לבד, תעזרו ביועץ מס או רואה חשבון)
    ביטוח לאומי לעצמאיים

  4. מערכת השכר - אתר מס הכנסה
    להורדת דוחות ותשלומי מס הכנסה לפי חוק לעצמאים ועוסקים מורשים.
    מס הכנסה - מערכת שכר
    (לא ממליץ לעשות את זה לבד, תעזרו ביועץ מס או רואה חשבון)

  5. מערכת הדיווח השנתי (שע"מ)
    אתר המיועד לדיווח שנתי לרשות המיסים. (לא ממליץ לעשות את זה לבד, תעזרו ביועץ מס או רואה חשבון)
    לדיווח שנתי לרשות המיסים

  6. רישום עסק - משרד הכלכלה
    לרישום עסק ולבדיקה האם נדרשים אישורים נוספים לפי סוג העסק.
    אתר משרד הכלכלה לרישום עסקים
    (לא ממליץ לעשות את זה לבד, תעזרו ביועץ מס או רואה חשבון)


תוכנות ושירותים שימושיים לבעלי עסקים:

  1. רב-מסר
    מערכת לשליחת מיילים, דפי נחיתה, קורסים דיגיטליים, ודיוור אלקטרוני, ניהול קשרי לקוחות, המתאימה במיוחד לעסקים קטנים.
    לחודש ראשון במתנה ללא כרטיס אשראי

    תוכנות נוספות: ActiveTrail, אקטיב מארקטינג, סמוב, שלח מסר

  2. iCount
    מערכת להפקת חשבוניות אונליין, ניהול חשבונות, והפקת דוחות לעסק קטן ובינוני.
     ל 45 ימים ללא עלות היכנסו לכאן

    תוכנות נוספות: חשבונית ירוקה ועוד

  3. Trello (טרלו)
    מערכת לניהול פרויקטים ומשימות בצורה ויזואלית, בין היתר אפשר לבנות פייפליינים של מכירות ושיווק המותאמת לצוותים ולעסקים קטנים.
    לכניסה לטרלו 

    תוכנות נוספות: Monday.com, Asana

  4. GOOGLE DRIVE
    שימוש בתשלום למערכות של גוגל שמאפשר הגדלת נפח השימוש, כל שימושי הדרייב: מסמכים, אקסלים, טפסים, מצגות, יומן פגישות, מעקב אחר משימות ועוד.
    לכניסה לדרייב

    תוכנות נוספות
    : מייקרוסופט אופיס

  5. Wix
    פלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט בצורה פשוטה וידידותית, המתאימה לעסקים קטנים. ניתן ליצור אתרים רספונסיביים עם כלי עיצוב מתקדמים ללא צורך בידע בקוד.
    ליצירת אתר ב Wix 
    לפתיחת אתר ללא תשלום

    פלטפורמות נוספות: WordPress, ועוד


דיסקליימר:
רשימה זו כוללת חלק מהתוכנות והשירותים הפופולריים ביותר בשוק, אך קיימות תוכנות נוספות בכל נישה. מומלץ לבדוק את הצרכים הספציפיים של העסק ולהשוות בין אפשרויות שונות בהתאם לנוחות, מחיר ופונקציות רצויות. רצוי להיעזר במישהו שמבין ומכיר את היתרונות והחסרונות.


#עסקים_קטנים #עוסק_פטור #ניהול_עסק #מע"מ #ביטוח_לאומי #פתיחת_עסק #עצמאים #הנהלת_חשבונות #רשות_המיסים #ניהול_זמן #שיווק_עסקי #דיוור_אלקטרוני #חשבוניות_אונליין #בעלי_עסקים #תוכנות_לעסקים #בניית_אתרים #טרלו #iCount #רב_מסר #Wix

חוק ה 1% - מעגל הידיעה שילוב כלי אימוני עם כלי עסקי

לצפיה בפרק פודקאסט שבו אני מסביר על חוק ה 1% ועל מעגל הידיעה היכנסו לסרטון

 


לקריאת מאמר על חוק ה 1%
לקריאת מאמר על מעגל הידיעה


כלי אימוני - עקרון ההמשכיות - האינסוף!

 כלי אימוני שמבוסס על כלי שלמדתי בתות 

שמדבר על עקרון האינטגרטי (אומר, מתכוון עושה) כפי שלמדתי בתות, 

וחיברתי לו רעיון שאני מחובר אליו 

שיעזור לנו להניע את עצמנו חזק!


סרטון שצולם בנייד לפני 6-7 שנים









מעגל הידיעה - כלי אימוני

מעגל הידיעה – איך הבנה עמוקה של הידע שלך יכולה לשפר את קבלת ההחלטות שלך

מבוא
כעסק מורשה או פטור, חשוב להכיר לא רק את תחומי ההתמחות שלך אלא גם את תחומי המידע שעדיין לא נחשפת אליהם. הכלי האימוני "מעגל הידיעה" מאפשר לך להרחיב את הידע האישי והמקצועי שלך בצורה מכוונת ומודעת, והוא עוזר למפות את הידוע מול הלא-ידוע. זהו תהליך פשוט ומעמיק, שמאפשר לך לקבל החלטות נכונות יותר ולפעול בצורה מדויקת יותר.

רוב האנשים עובדים בסימני קריאה של מה הם יודעים ומה הם לא יודעים. כשמסתכלים על מעגל הידיעה מבינים שיש תחומים שלמים שאנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים ואפשר להוסיף מה שאנחנו לא יודעים שאנחנו יודעים.

מהו מעגל הידיעה?

מעגל הידיעה מחולק לשלושה חלקים מרכזיים:

  1. מה שאתה יודע שאתה יודע
    החלק הזה כולל את כל הידע והמיומנויות שכבר רכשתם – הדברים שבהם אתה מרגיש בטוח. לדוגמה, בעל עסק שמיומן בשיווק דיגיטלי יכלול את התחום הזה במעגל הידיעה שלו.

  2. מה שאתה יודע שאינך יודע
    כאן נכנסים כל הדברים שאתה מודע לכך שאינך בקיא בהם, אך ייתכן שיש לך עניין לחקור אותם. לדוגמה, עסק שמבין את החשיבות של שיווק באמצעות תוכן אך טרם רכש את הידע הדרוש בתחום.

  3. מה שאתה לא יודע שאינך יודע
    זהו החלק המאתגר ביותר – תחומים ומידע שאתה אפילו לא מודע לקיומם. כאן נמצאות ההזדמנויות להרחבת אופקים, ללמוד תחומים חדשים ולהיחשף לרעיונות שעשויים לשפר את העסק שלך משמעותית.

  4. מה שאתה לא יודע שאתה יודע
    גם בחלק הזה אפשר להוסיף סימני שאלה כי מהרגע שאנחנו מגיעים לתחומים שאנחנו לא יודעים לאן אנחנו נכנסים אז אנחנו מגיעים לאזורים שאנחנו לא יודעים שאנחנו יודעים.

איך להשתמש במעגל הידיעה בעסק?

  1. בצע מיפוי עצמי
    כתוב לעצמך מה אתה יודע שאתה יודע בתחומים השונים של העסק שלך – שיווק, מכירות, שירות לקוחות וכו'. לאחר מכן, נסה להגדיר מה אתה יודע שאתה לא יודע אך תרצה ללמוד בעתיד.

  2. הרחבת הידיעה
    התחום "מה שאתה לא יודע שאינך יודע" נפתח באמצעות סקרנות וחיפוש מתמיד אחר מידע חדש, כמו קריאת ספרים, הקשבה לפודקאסטים ופנייה ליועצים מומחים. כך תוכל לחשוף את עצמך לתחומים שלא היית מודע להם קודם לכן.

  3. שימוש בקורסים ולמידה מתמשכת
    על מנת להעמיק את הידע שלך, בחר קורסים, הכשרות וסדנאות בתחומים שאתה רוצה לדעת עליהם יותר. התמקד בעיקר במה שאתה יודע שאינך יודע, אך השאר פתוח גם לגילויים חדשים.


דוגמה לשימוש במעגל הידיעה בעסק:
נניח שאתה בעל עסק פטור בתחום העיצוב הגרפי, ומודע לכך שאתה חזק בהיבטים הטכניים של עיצוב, אך לא בטוח איך לשווק את עצמך בצורה מיטבית. התחום של שיווק דיגיטלי יכול להיכנס ל"מה שאתה יודע שאינך יודע," מה שיכול להניע אותך לרכוש הכשרה בתחום זה. לעומת זאת, ייתכן שתחשף לתחומים כמו ניהול זמן, שיפור שירות לקוחות או מערכות אוטומציה שלא היית מודע לצורך שלהם קודם לכן.

יתרונות השימוש במעגל הידיעה

שימוש במעגל הידיעה מביא להבנה עמוקה יותר של הידע שלך ושל תחומי הפיתוח שלך. זה כלי שמאפשר לך להיערך טוב יותר לשינויים ולזיהוי הזדמנויות חדשות בעסק, ומחזק את הביטחון העצמי והמקצועיות שלך.

סיכום:
מעגל הידיעה הוא כלי פשוט, אך עוצמתי, שעוזר לך להבין את עצמך ואת העסק שלך בצורה טובה יותר. על ידי הרחבת המעגל והכרה בתחומים חדשים, אתה יכול לשפר את קבלת ההחלטות ולבנות בסיס איתן לצמיחה עסקית ואישית.


רוצים עוד תוכן מעניין ? כנסו לקישורים הבאים:

רוצים להגדיל את ההכנסות שלכם ולצמוח עסקית?
למדו איך לקחת את העסק שלכם לשלב הבא עם הכלים המתקדמים ביותר –
כנסו לדף עכשיו וקבלו את כל המידע! כנסו לדף הזה.

אם יש לכם תובנות נוספות, כתבו אותן כאן בתגובות מתחת!

כנסו לקבל ייעוץ אסטרטגי לקבלת טיפים נוספים וכלים מעשיים שיעזרו לכם לצמוח.

לייעוץ והכוונה מקצועית לעסק שלכם,
אתם מוזמנים לשלוח 
לי הודעה ישירה לנייד 0544655937

ליאור עקירב
עסק מורשה הבלוג
כל מה שצריך כדי לצמוח לעסקים פטורים ומורשים.




#מעגלהידיעה #פיתוחאישי #ידעעסקי #שיפורעצמי #הכשרהמקצועית #עסקיםקטנים

מודל אפרת - כלי אימון אישי או עסקי

איך להשתמש במודל אפרת כדי לשלוט בתגובות ולשפר את איכות החיים

מבוא
כעס, תסכול או עלבון הם תגובות רגשיות טבעיות – אך האם יש דרך לשלוט בהן ולהגיב באופן פרודוקטיבי? מודל אפר"ת (אירוע, פרשנות, רגש, תגובה) הוא כלי עוצמתי שמאפשר לנו להבין את הקשר בין אירועים חיצוניים לבין התגובות שלנו. המודל מדגיש את תפקיד הפרשנות בתהליך ומציע גישה פשוטה לשינוי התגובות על ידי שינוי הפרשנות.

שלבי המודל:

  1. אירוע
    מדובר במצב או חוויה שאינם בשליטתנו, כמו הערה של מישהו, סיטואציה בלתי צפויה או חוויה לא נעימה. זהו הגורם הראשוני שמפעיל את התהליך הרגשי.

  2. פרשנות
    השלב שבו אנו נותנים משמעות לאירוע. כל אדם יכול לפרש את אותו אירוע באופן שונה, בהתאם לאמונותיו, חוויותיו ותפיסותיו. לדוגמה, ביקורת יכולה להיתפס כהתקפה אישית או כהזדמנות לשיפור.

  3. רגש
    הרגשות מתעוררים בעקבות הפרשנות. פרשנות שלילית תעורר רגשות שליליים כמו כעס או תסכול, בעוד שפרשנות חיובית או ניטרלית עשויה להוביל לרגשות חיוביים או לפחות ניטרליים.

  4. תגובה
    השלב שבו אנו פועלים בהתאם לרגש שהתעורר. כאן נכנסת השליטה שלנו – מודעות למודל אפר"ת מאפשרת לנו לבחון את התגובה ולבחור אם היא מקדמת ומדויקת בהתאם לערכים ולמטרות שלנו.

איך להשתמש במודל אפרת?

בפעם הבאה שאתה חווה אירוע שמעורר בך תגובה רגשית, נסה לעבור על השלבים:

  • מהו האירוע עצמו ומה הוא כולל?
  • איזו פרשנות נתתי לאירוע, והאם יש אפשרות לפרשנות אחרת?
  • איזה רגש התעורר בעקבות הפרשנות?
  • איך אני רוצה להגיב, והאם התגובה שלי תואמת את הערכים והמטרות שלי?

השלבים הללו מאפשרים לנו לפתח גישה מבוקרת, שמפחיתה תגובות אימפולסיביות ומקדמת תוצאה חיובית.

דוגמה פרקטית:
נניח שנציג מכירות פונה ללקוח פוטנציאלי, מציג את ההצעה, אך הלקוח מגיב באי-התעניינות ואפילו באמירה שלילית על המוצר.

  • אירוע – הנציג חווה תגובה שלילית מצד הלקוח הפוטנציאלי.
  • פרשנות – הנציג יכול לפרש זאת כביקורת אישית או כחוסר הערכה למוצר שהוא מייצג, מה שעלול לגרום לו לחוש תסכול או אכזבה. לחלופין, הוא יכול לפרש את תגובת הלקוח כהזדמנות להבין את ההתנגדות ולמצוא מענה שמדגיש את ערך המוצר.
  • רגש – אם הנציג מפרש את התגובה כביקורת אישית, הוא עלול להרגיש מתוסכל, כועס או חסר ביטחון. אם הוא מפרש זאת כהזדמנות, רגשות חיוביים כמו סקרנות וביטחון יכולים להתעורר.
  • תגובה – בהנחה שהנציג בחר בפרשנות חיובית, התגובה תהיה מכוונת לשאילת שאלות נוספות, הקשבה פעילה להבנת צרכי הלקוח והתמקדות ביתרונות המוצר שעשויים לענות על הצרכים האלה. גישה זו לא רק מחזקת את הקשר עם הלקוח אלא גם מגדילה את הסיכוי לסגירת העסקה.

שימוש מודל אפר"ת במהלכים עסקיים:
מודל אפר"ת יכול לעזור להנהלה ולעובדים לפרש אירועים ואתגרים עסקיים בצורה פרודוקטיבית. לדוגמה, אם יש ירידה במכירות (אירוע), אפשר לפרש זאת ככישלון שמוריד מוטיבציה או כהזדמנות לשפר אסטרטגיה. הפרשנות הנכונה תעורר רגשות שימריצו שיפור והתייעלות בתגובה, במקום תסכול או נסיגה.

יתרונות השימוש במודל אפרת
באמצעות מודל אפר"ת ניתן לשפר את השליטה העצמית ואת איכות התגובות. זיהוי ושינוי הפרשנות מאפשרים לנו להפחית את העוצמות השליליות, לשפר את מערכות היחסים ולהוביל לאיכות חיים גבוהה יותר.

סיכום:
מודל אפר"ת הוא כלי פשוט אך עוצמתי לכל מי שמעוניין לשפר את איכות חייו ולשלוט בתגובותיו. באמצעות המודעות לפרשנות והבחירה בתגובה, ניתן להפוך מצבים קשים להזדמנויות ולשמור על יציבות רגשית.

רוצים עוד תוכן מעניין ? כנסו לקישורים הבאים:

רוצים להגדיל את ההכנסות שלכם ולצמוח עסקית?
למדו איך לקחת את העסק שלכם לשלב הבא עם הכלים המתקדמים ביותר –
כנסו לדף עכשיו וקבלו את כל המידע! כנסו לדף הזה.

אם יש לכם תובנות נוספות, כתבו אותן כאן בתגובות מתחת!

כנסו לקבל ייעוץ אסטרטגי לקבלת טיפים נוספים וכלים מעשיים שיעזרו לכם לצמוח.

לייעוץ והכוונה מקצועית לעסק שלכם,
אתם מוזמנים לשלוח 
לי הודעה ישירה לנייד 0544655937

ליאור עקירב
עסק מורשה הבלוג
כל מה שצריך כדי לצמוח לעסקים פטורים ומורשים.

#מודלאפר"ת #ניהולרגשות #שליטהעצמית #איכותחיים #תגובהמודעת #פרשנות